Warm bad-gevoel op Vlieland

Omdat een werkrelatie me ooit vertelde dat hij in augustus op Vlieland aankwam en het gevoel had dat hij op de Malediven was aangespoeld, voelde ik een sterke drang om deze meivakantie eens een bezoek te brengen aan dit Waddeneiland. Met twee kleine kinderen, vind ik een reistijd van max vier uur van deur tot deur sowieso heel aantrekkelijk. En de veerboot naar Vlieland vinden mijn jongens net zo opwindend als het vliegtuig naar de VS.

Knusse slaapkamers

Dus wij naar Vlieland. Op aanraden van een vriendin had ik vier nachten Badhotel Bruin geboekt. De familiekamers zaten al vol, dus gingen we voor een suite met twee slaapkamers. Dat was een schot in de roos: beneden een fijne zitkamer met douche en boven twee knusse slaapkamers met badkamer en bad voor de jongens. Ideaal gelegen ook, want ze hoefden slechts een trapje naar bedenen voor de speelkamer van het hotel.

Bij de eerste aanblik daarvan, dacht ik dat ze er misschien niet zo veel mee konden, omdat er nauwelijks autootjes waren. Maar ze bleken zich goed te vermaken met de knuffels, verkleedkleren en andere kinderen. Alleen vond ik het jammer dat de televisie bijna permanent aanstond. Het televisiemoment hadden onze kinderen namelijk al gehad op onze kamer om half zeven ’s ochtends, zodat wij ook een vakantiegevoel hadden.

Verse broodjes

Het fijne van dit boutique badhotel is de combinatie van luxe en huiselijkheid, van stijl en een kindvriendelijke sfeer. Overal branden haarden en hangt kunst, maar kinderen mogen er wel gewoon rennen en spelen, zonder storende blikken. Dat is fijn. Het kindermenu was lekker en gevarieerd. Ontbijten is voor mij altijd het hoogtepunt van de vakantie, zeker nu ik zwanger ben, en dat was gelukkig heel goed voor elkaar. Alleen konden we pas om kwart over acht aan tafel, omdat de bakker op Vlieland opent om acht uur. Maar het verse warme brood was het wachten waard. Ook van de verse vruchtensalades en mini smoothies hebben we genoten. Ik ben geen beter hotel tegengekomen op Vlieland.

Vliehorsexpress

Het badhotel ligt in de dorpsstraat op loopafstand van de veerboot. We hadden een bakfiets gehuurd en fietsten een paar keer per dag in tien minuutjes naar het strand. Daar hebben we ook een tocht gemaakt met de Vliehorsexpress, echt een aanrader om met kinderen te doen. Onder begeleiding van een accordeon reden we over het strand, opzoek naar zeehondjes. Helaas niet gezien, alleen wat meeuwen en een kraai. Na de winderige strandwandelingen, topten we steevast af bij het net opnieuw geopende Badhuys. Een geweldige stijlvolle strandtent op een toplocatie. Er was een speelhoek voor de kinderen, een eigentijdse lekkere menukaart en vriendelijke bediening.

Huilend afscheid

Omdat het weer wat onstuimig en koud was, hebben we de tropische Vlieland-ervaring gemist, maar wel een warm badgevoel overgehouden. Door het fijne hotel, schattige dorpje en geweldige strandtent was het toch een super fijne week. Huilend nam mijn oudste zoontje afscheid van het eiland. “Waarom kunnen we hier niet blijven wonen, mama?” snikte hij terwijl hij uit het raampje van de veerboot keek. Een teken dat het een fijne vakantie was.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *